Brott och straff

Jag funderade på en sak när jag var ute och rökte i morse. Är det bäst att göra fel och sen straffa sig eller att belöna sig när man har gjort rätt? Lite som piska eller morot?
Jag tror i och för sig att det är olika från person till person, men jag kan ha fel. Låter det ändå inte mest logiskt att säga att man ger sig själv en belöning när man gjort rätt, borde inte det peppa mer än att straffa sig när man gjort fel? Jag vet faktiskt inte..

Dagens vikt
: 54,7-54,9kg
Försov mig, så jag missar min kemi.. inte bra! Men då har jag några timmar på mig att plugga på provet som jag har i eftermiddag. Visst, jag kanske kan det mesta, men det finns diverse obekanta begrepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0