Diagnoser

Någon där ute på nätet undrade om jag hade fått några fler diagnoser förutom anorexia. Grejen här var att jag var tvungen att tänka efter lite, jag kommer inte ihåg så mycket från tiden när jag var som sjukast förra gången. Det är som att min hjärna klippt bort flera år ur mitt liv. Jag kommer ihåg vissa saker, som små minnesbilder, men andra saker kan vara helt borta. Därför är det svårt när någon kompis säger "... kommer du ihåg den gången, det var så roligt?" och jag inte kan dra mig till minnes.

Men för att komma till pudlens kärna då, mina diagnoser.

Först fick jag UNS, det gick väldigt snabbt från att jag utvecklade ätstörningar tills det att mina föräldrar tog mig till BUP och sedan vidare till Capio. Kort efter det ändrades min UNS till anorexia, då utan bulimiska inslag. Ungefär i samma veva fick jag en depression diagnostiserad och fick då anti-depp utskrivna. Vidare har jag även panikångest (den har lättat lite nu, men förut var det väldigt jobbigt), insomnings svårigheter (om man nu vill kalla det en diagnos kan man tvista om, men jag har i varje fall fått "hjälp" för det, som i och för sig inte fungerade), fobi för bakterier och så vidare har jag också fått stämplat i min journal. Hm. Nu på senare tid har min ätstörning omkatigoriserats till bulimi med anorektiska inslag. Sorligt. Men jaja, jag klagar inte - bara jag blir smal någon gång!

Hoppas det gav lite svar, känner att det kanske blev lite rörigt.
Vikt: 54,2kg

Kommentarer
Postat av: Nikki

det är läskigt. vi har exakt samma mått och vi har nästan blivit diagnostiserade(?) för typ exakt samma saker.. jag har dock inte fått diagnos av anorexia eller bulimi än eftersom jag försöker dölja det in i minsta detalj men resten stämmer bra på mig. och första gången jag var "sjuk", har jag inte heller många minnen av det, som om min hjärna inte vill komma ihåg det. minnesluckor.. får för mig att vi är ganska lika haha.

2009-05-20 @ 12:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0