Vändzon

Matdagbok
F: 1 äpple + lite lite fullkornsflingor + soyamjölk light + 3 skivor rökt lax +
1 glas apelsinjuice = 300kcal
L: påsklunch serveras hos mormor, jag äter av laxen,
sillen och kanske en liten potatis
= 400kcal
M: mamma serverar soppa ikväll, det kommer finnas bröd,
men det hoppar jag över
= 150-200kcal
Totalt: ca 900kcal

Jag ställde mig på vågen imorse, det skulle jag inte gjort.. eller, det kanske var bra egentligen - det blev ett litet uppvaknande. Jag väger alldeles för mycket och nu tänker jag definitivt göra någonting åt det. Det började bra idag, frukosten blev ändå mest frukt, soyamjölk och lax ( = mycket bra proteiner!). Det blev som ett slag i ansiktet, jag kan inte hålla på att gå upp i vikt såhär! Visst, mina p-piller gör det definitivt inte lättare. Jag har den billigaste sorten just nu, Neovletta, och den är värdelös. Ska i varje fall byta till Yaz nu, nästa vecka när mina sockerpiller är slut. Skööönt. Yaz ska inte ha några äckliga bieffekter som tur är, och då kanske det blir lättare att loosa mina typ 10.000kg som jag gått upp.

Jag ska varje dag hålla mig under 1000kcal och försöka träna 2-3ggr i veckan. Det är bara att sätta fart, jag har inte tid att vara fet och ful när jag kan vara smal och snygg. Matdagbok, det blir det här på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0