Euuuuh!

Jag har gått upp i vikt.
Jag är hundra procent säker, men jag vågar verkligen inte kolla efter.
Ställde mig på pojkvännens våg denna morgon med lite lätta kläder på mig och då visade helvetet 55,5kg. Fick panik och åt choklad.. inte så smart om det nu är så att jag håller på att bli fet. Ångesthanternig?
Det är verkligen tur att jag ska iväg på fältkurs fem dagar med skolan, tänker äta minimalt och, ja, träningen får jag ju gratis eftersom vi ska ut och vandra och ha oss.

Det ska bli ganska skönt. Och jag ska nog inte väga mig fören jag kommer hem.
Ska verkligen försöka gå ner ett kilo till då, så att vågen säger 53,0 när jag kommer hem.
Huuuuuuw. Känner mig så tjock. Har ätit för mycket idag:

Frukost: 1 banan + 1 äpple + ostskivor (kanske 6-7skycken..)
Lunch: 2 powerking sugarfree
Fika med G: ca 200g naturgodis + vatten
Middag: mamma gör pizza till middag och den ska ätas om ca en halvtimme!
Övrigt: 200g mörk marabouchoklad (inte alls lika god som mjölkchokladen, men i ångestens namn - vem fan bryr sig?)

Orkar inte.. Varför kan jag inte bara inte äta när jag har ångest?
Och varför kan jag inte bara slippa äta frukost, hatar att äta på morgonen.
På fältkursen tänker jag leva på protein och frukt. Om man nu kan välja vad man petar i sig?
Annars blir det bara helt enkelt lite mat.
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00712/SNA1918B-380_712032a.jpg
Alltså jag är till höger.. HA

Kommentarer
Postat av: Soon

Jag vet hur det är. Det värsta är när man får ångest av att ha ätit någonting, och så äter man mer ! Så otroligt förbannad som man blir på sig själv !! Men , kämpa på. Varje dag är en ny dag

2009-08-09 @ 22:38:14
URL: http://sosoon.blogg.se/
Postat av: Dolittle

Du frågar om ångesthantering. Det finns många olika ångetdämpande preparat som du kan prova. Funkar inte ett så provar du nästa. Då kommer du att kunna äta normalt och rätt. Ditt problem är enkelt. Du gör inte det.



Angående avvikelser på vågar så går det inte att använda olika vågar. De är alla så dåliga. Se värdet som vågen visar som relativt tidigare mätning.

2009-08-10 @ 09:44:35
Postat av: Anonym

om jag var du skulle jag skita i vågen. njut av livet och ät ca 1500 kcal om dagen och träna några dagar i veckan så kommer du definitivt gå ner i vikt. sen kan du ju väga dig nån gång i veckan bara för att se om det ger resultat.



du har kommit en sån lång väg sen jag läste din blogg för nåt år sen. sluta inte nu. du kan bli frisk och samtidigt gå ner i vikt.



hoppas du inte tar det här på fel sätt och blir ledsen. jag tycker du är jättestark och jag menar bara väl. ta hand om dig <3 (och hoppas det blir roligt på fältkursen)

2009-08-10 @ 12:01:19
Postat av: Micka

Vet vad du menar. När jag har ångest och inte borde äta så äter jag mera...

2009-08-10 @ 13:44:36
URL: http://beautyline.blogg.se/
Postat av: Dirty

UUrkkkkkk!!!Sjukt att kroppar kan bli så feta!

Att det bara väller ut en massa fett och bildar bilringar:S

2009-08-10 @ 22:46:30
Postat av: Sessie

Det är inte så farlig viktuppgång, du kanske bara har druckit lite mer än vanligt osv.. Ha så kul på vandringen..

Kram Sessie

2009-08-12 @ 19:31:27
URL: http://www.metrobloggen.se/anorexiasize

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0