Kakor och bulimi

Åt ett paket kakor och grillchips med dippsås. Och drack en liter proviva juice till detta. Spydde så mycket jag kunde, men vad hjälpte det? Känner mig tjock som en jävla idiot och vill aldrig mer äta. Ska faktiskt sätta min plan om bantning i verket!
Vem i hela helvete är 162cm kort och väger 55,3kg? Och då menar jag verkligen att allt fett jag har sitter på rumpa, lår och mage.

Jag ska banta. För det är coolt.
http://eva.blogg.se/images/2008/alla_23258053.jpg

Men jag måste ändå tillägga här att jag ser personer, tjejer på stan, som är mycket större och mer fylliga än mig och jag tycker de ser underbart snygga ut! Allt handlar egentligen om ett enormt missnöje med mig själv.

En sak som jag har funderat mycket på är om jag kanske ska börja bli ärlig med min ätstörning för människor runt omkring mig? Är det värt att låta mina vänner (de flesta killar då alltså) veta att jag har bulimi/anorexi och att jag verkligen verkligen verkligen vill gå ner 10kg i vikt igen. 45kg låter som en dröm i mina öron.. men är det värt det?
Igen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är nog inte helt fel att vara ärlig med det, jag tror det finns massor som också har problem men som inte vågar berätta om det!!

2009-07-06 @ 19:13:57
Postat av: Dolittle

Hej. det var ett tag sedan jag hade tid att kolla din blogg. Har varit utomlands ett tag.



Svaret på din första fråga är "alla" förutom en och annan anorektiker.



Svaret på din andra fråga tror jag du kommit på själv eftersom du ställt frågan till dig själv. Lögnerna drabbar dig själv. Inte de andra. Det kan verka lite avigt eftersom det är för de andra som du ljuger, men det det gör ont när lögnerna kommer ikapp dig och ju tidigare du avslutar den biten ju mindre ont gör det. Du säger inte om du berättat för boyfriend, men jag förutsätter att han vet. Det vore otroligt falskt mot honom om du inte berättat. Trodde du brydde dig om honom och att han tyckte om dig.



45 kg? Smart. Det är ju bara tillfälligt tills dom som bryr sig bär dig till akuten. Känns det som det är värt det så visst, svält dig, dina eventuella bröst kommer att försvinna, din pojke kommer att lämna dig, välden kommer att rasa samman. Men jag tycker att verkar vara ett klokt beslut. Gör det! INTE!

2009-07-06 @ 20:14:54
Postat av: ira

berätta INTE. de kommer anmärka så fort du inte äter, de kommer anstränga sig för att få i dig mat och så fort du lyckats gå ner kommer de komma med en massa oroliga utlägg.

2009-07-06 @ 21:05:56
Postat av: otto

nej det är INTE värt det, kom igen tjejen, du vet bättre!

Ta hand om dig <3

2009-07-07 @ 11:02:43
URL: http://oottoo.bloggagratis.se
Postat av: Sophy

Jag kan tycka det är värt att berätta för andra ungdomar, typ klassen och så, för man håller ut längre då. Man vill ju inte gärna faila när alla vet.



45 kg, <3. Magisk siffra.



Dock berättar man för vuxna, ska de alltid ta tag i saker och beställa tid till olika kliniker. Det suger som fan.

2009-07-07 @ 13:52:56
URL: http://proanorexia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0