"Fruktdagen"

Frukost: nästan 2 dl lättfil (60) + 1 dl hallon (40) = ca 100kcal
Mellanmål: Vindruvor = 50kcal
Lunch: 2 små äpplen (100) + lite sallad (20) + vindruvor (50) = 170kcal
Mellanmål: vindruvor (100) + fruktsallad med russin (150) + brödskiva (200) = 450kcal
Middag: ska snart äta mammas spenatlasagne.. = 400
Totalt: 11701200kcal

Jag har inte kräkts, jag känner mig lagom mätt/hungrig och jag har (efter mitt något för stora mellanmål) energi nog att ta mig igenom kapitel 7 i kemiboken. Skojsigt värre! Hade skola till 16.00 idag men kom inte hem förän 17.00. Drygt som fan. Har nu suttit med kemiböckerna i en timme och kämpat - kan dock inte se så stora framsteg. Jaja.. det rullar väl på.

På förmiddagen idag var jag hos läkaren och tog prover. De ville väga mig, men jag vägrade blankt. Mätte mig gjorde vi däremot, 162cm, precis som innan. Sen blodproverna ja, de fick sticka mig tre gånger i samma blodådra för det ville inte komma något blod. Jag som närmast tycker att det är kul att ta blodprov satt och kollade på när de stack mig i armen gång på gång, jag är lite störd. Mamma kunde inte titta tyvärr.
På tredje gången kom det blod. De skulle kolla vitamin B och järn, tydligen är B någonting man lätt får brist på som underviktig (och jag har ju en gång i tiden varit gravt underviktig så de ville kolla det). Och så hade jag väldigt stora röda blodkroppar också, så de ville de kolla, tillsammans med kalium och sånt som man får höjt av om man kräks mycket. Hittills har jag inte gett något utslag på detta, och mina tänder ser perfekta ut - trost att jag kräks from time to time.

Jag skulle gärna fortsätta skriva lite, men jag måste tillbaka till mina skolböcker och plugga som en jude innan middagen är klar. Fyfan, jag vill faktiskt inte ha middag.. jag är typ mätt. Efter maten ska jag i varje fall leka med min pojkvänn, han är så söt.

Bild på en liten cupcake från Nottinghill när jag var där med min moder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0