Styrketräning

Idag var jag och pojkvännen på gymmet - tränade styrka. Mest armar, axlar, mage och lite rygg. Min pojke sa en lite intressant sak till mig när vi var påväg hem därifrån: "Nu måste du se till att äta mycket, annars kommer du börja gå ner i vikt när du börjat träna styrka". Är detta sanning? Kommer jag gå ner snabbare i vikt om jag kombinerar annan (konditions) träning med styrka en gång i veckan?

I övrigt har väl dagen gått rätt bra, som sagt, jag tror jag hamnade på runt 1000kcal (vilket jag ser som väldigt bra!) och sen tränade jag ju bort lite på gymmet också. Sitter nu med en kopp vaniljte och en liten nektarin som ska få bli dagens sista kalorier. Det känns okej att äta nektarinen, kvällsvikten vad ändå relativt låg och jag känner att jag trots allt inte vill gå ut för hårt.

En dag i taget, imorgon är det skola från 8.20-16.00 med ett avbrott mitt på dagen då jag ska till läkaren.. mamma vill ta prover på mig (för jag är ju så grovt underviktig numera, ellerhur?). Hur som helst, efteråt stannar jag kvar i skolan och pluggar tills biblioteket stänger (alternativt åker till cafeet med vännerna och sitter där och smuttar på en expresso). Vill inte åka hem, där är hetsrisken för stor. MÅSTE PLUGGA KEMI!

Kommentarer
Postat av: Anonym

en högre muskelmassa ger en högre förbränning, sägs det. vilken typ av kropp vill du ha? du måste bestämma detta först. skall du ha en mager kropp så är det powerwalks kombinerat med minimala men regelbundna måltider som gäller. om du vill bli muskulös bör du träna tunga styrkepass, äta ordentligt samt endast köra något kondistionspass i veckan eftersom dessa hämmar muskeltillväxt, sägs det. att spy och larva sig med att hoppa över måltider kommer att sabba träningen, oavsett du vill bli muskulös eller mager.

2009-03-05 @ 00:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0