Tjock av frukt?

Enligt vissa orsakar fruktsocker bukfettma, så, jag som nu känner att jag måste börja långsamt tänkte ju liksom börja äta frukt istället för mat. Men det är ju inte bra, om det verkligen är så att man blir fet av frukt. Grönsaker då? Det är väl inte direkt mycket fruktsocker i grönsaker? Känns inte riktigt som det.

Så nu tänker jag börja äta obegränsat med grönsaker. Alltså, inte för att jag ska börja vräka i mig grönsaker konstant. Jag äter grönsaker när jag är hungrig. Vi har alltid morötter i kylen, så morötter är bra - det tillfredställer till och med mitt sjukliga behov av att få tugga saker. Morötter är krispigt.

Bra grönsaker
Morötter (41kcal/100g)
Gul paprika (23kcal/100g)
Gurka (16kcal/100g)
Selleri (11kcal/100g)
Tomat (26kcal/100g)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0