Knöl

Min pojkvän hittade en knöl i mitt underliv igår. Jag är livrädd. Cancer?
Chocken har lagt sig men jag kan inte vänta tills helgen är över och jag kan gå till ungdomsmottagningen och kolla upp det. Jag klarar inte av ovissheten. Om jag har cancer vet jag inte vad jag gör. Just nu är jag rädd för att de ska ta vävnadsprov och sen de där dagarna/veckorna när jag får vänta - den tiden kommer troligen vara den värsta i mitt liv. Fast, om de inte ens kan hitta knölen igen så är det ju bra.. tror jag. Gud, jag vet inte.

Idag har jag ätit ett äpple, två skivor bröd med ost och druckit ett glas Brämhults citronjuice. Ska strax äta middag (kycklingfilé med svamp- och osttäcke och typ couscous eller liknande till). Sen ska jag och boyfriend på bio och se Änglar och Demoner. Kanske köper lite godis.. eller inte. Måste försöka lugna mig - det får inte vara någonting allvarligt.

--------------
----------------------------------------------------------------------
Ninji - Tack så mycket för din kommentar. Det är så skönt att hitta andra med samma problematik! Och vad duktig du är, läste lite i din blogg, shit, you go girl. Haha, nä, men seriöst. Det är ju jättebra att du orkar kämpa vidare. Och föresten, tipset att dricka te efter maten är inte alls fånigt - tvärtom jättesmart! Ska testa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

oroa dig inte för knölen, det kan bildas små knölar som sedan försvinner av sig själva. det har hänt mig och jag var helt övertygad om att "shit nu har jag tre veckor kvar att leva och jag kommer att dööööö!!!". förändringar i underlivet går som tur är ganska långsamt och de grejer som är farliga går oftast att fixa om man kommer in på ett tidigt stadium. oroa dig inte, du är ung och högprioriterad i sjukvården om något skulle vara fel. lägg nu undan dina bekymmer och ta det på måndag. allt ordnar sig - oroa dig inte.



kramar om!

2009-05-22 @ 19:28:51
Postat av: Anonym

Kommer ihåg när jag var mindre och hittade en knöl inuti mig.. fick världens dödsångest, NU DÖR JAG! Men det var såklartt bara livmodertappen!

Kom att tänka på det nu, hehe!



Men alla knölar är ju inte cancer, många knölar är godartade, och växer inte. Det är säkert inget farligt!



kram

2009-05-22 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0