Vitt vin och sol

Imorgon ska jag på fest med boyfriend och några kompisar. Han som håller festen känner jag verkligen inte.. men vad gör det? Jag ska dricka vitt vin i solen och mysa med trevliga människor och jag ska framför allt glömma att jag har en sån förskräcklig tillvaro. För, som min pappa nyss väldigt detaljerat påminde mig om, är jag värdelös och förstör för hela min familj. Yes, perfekt sätt att börja helgen.

Jag har inte ätit någonting idag, efter imorse då jag åt för mycket och sen kräktes. Det är lite därför pappa säger att jag är värdelös. Han vill att jag ska fundera på hur mycket jag skadar min familj och sen ska jag svara på det om 25 år - alltså när han förväntar sig att jag är i samma sits som han är nu. Tillåt mig att skratta arslet av mig, snälla pappa, jag kommer aldrig att vara så naiv att jag tror att barn är någonting bra att ha. Det var bara du och mamma som gjorde ett enormt fett misstag och trodde att ni skulle vara människor nog att uppfostra två flickor. Som sagt, naiva människor, ni är inte lämpade att vara föräldrar. Tyvärr.

"Det enda i livet du inte kan välja är dina föräldrar"

Kommentarer
Postat av: Anonym

synd att föräldrar anser sig vara så kloka och så överlägsna att de är befriade från sunt jävla bondförnuft. tanken med att skaffa barn är INTE att ha någon att förtrycka. vem fan vet hur man känner om 25 år, dum jävla fråga - ingen bör planera längre fram än en vecka i sitt liv. lev i nuet eller dö i en framtid du aldrig har sett.

2009-05-31 @ 11:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0